כל עסק מעניק חשיבות מכרעת למימון שלו. ברור, בהמשך לכך, כי אחת הדרכים האידיאליות לעסק לפרוץ קדימה, היא באמצעות משקיעים אמידים ככל האפשר. בכוחם של אלה לתמוך בו במיליוני שקלים, בתמורה למספר מניות משוויו או באחוזים מסוימים מהרווחים.
מהו אירוע גיוס משקיעים?
אירוע גיוס משקיעים, פשוטו כמשמעו, הוא אירוע שבו מנסים לשכנע קבוצה מוגדרת של אנשים לבצע השקעה, בטווח הקצר או הארוך, בעסק או במוצר מסוים. מכאן, נובע בהכרח כי החלק המשמעותי הראשון בארגון אירוע שכזה הוא הזמנת הגורמים הרלוונטיים: לא נדרש רק שיהיו בעלי הון מספק, אלא גם שתהיה סבירות מסוימת שיתעניינו דווקא בחברה הזו. קישור מסוים לתחום הפעילות, לכן, יכול לסייע.
סוגיית הפניה לקהל היעד
כאשר משקיעים פוטנציאליים מגיעים לאירוע לגיוס משקיעים, הם רוצים להרגיש שההתייחסות אליהם היא אישית. לכן, רבים ממליצים לבחור באירוע אינטימי באופן יחסי, שיכלול בתוכו רק קבוצה מסוימת של משקיעים שבאמת עשויים להתעניין בהשקעה הספציפית הזו. בהתאם למספר המוזמנים, יש לדאוג לייצוג הולם של החברה המארגנת, ולנסות ליצור קשר אישי עם כל משקיע ומשקיע.
חשיבותן של אטרקציות
לוח הזמנים של אירוע גיוס משקיעים חייב להיות מוקפד. האירוע צריך להיות דינמי ככל האפשר, ולהביא לתעסוקה לאורחים בכל רגע נתון: השאיפה שלכם היא לא למשקיעים שיגיעו לאירוע, יטעמו מספר מנות וישובו לביתם, מבלי שהתקרבו להשקעה בחברה ולו במילימטר. זו בדיוק הנקודה בה אטרקציות שונות, דוגמאות הופעות או הרצאות, יכולות להיכנס לתמונה.
אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות חלוקת מזכרות מסוגים שונים לאורחים, שיאפשרו להם להיזכר באירוע גם בהמשך. מוצר קידום מכירות שיונח במשרד שלהם, למשל, הוא דרך מצוינת לעשות כן.
אז איך מתחילים?
חשוב לתת את הדעת גם על דרכי הגישה של האורחים, ולבחור במקום נגיש, אשר ההגעה אליו תהיה בקלות. אפילו אורח אחד שלא מגיע לאירוע עקב סיבה טכנית מסוג זה עשוי להיות שווה הרבה מאד כסף.