עמלתם תקופה ארוכה על מוצר חדש, ואתם מרגישים מוכנים להוציא אותו לשוק. אלא שבעידן המאופיין בתחרות על כל לקוח ולקוח, ובהיצע אינסופי של מוצרים מכל תחום, אין זה פשוט כלל ללכוד את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים.
המאפיינים הבסיסיים של אירועי קידום מכירות
אירוע קידום מכירות, מעצם היותו כזה, נועד להציג מוצר מסוים בפני קהל יעד פוטנציאלי, או לחילופין את מגוון המוצרים להם אחראית חברה מסוימת. על כן, זהו אמצעי פרסומי מהמעלה הראשונה, וכזה שיכול להקפיץ את מעמדה של החברה במספר דרגות. בנוסף, בכוחו של האירוע ליצור זיקה של ממש בין הלקוח למוצר, שיתבטא בהמשך ברכישות עתידיות שלו.
חשיבותה של דינמיות
בניגוד לסוגים אחרים של אירועים, במקרה של אירועי קידום מכירות אין נוסחה כללית שנכנסת לתמונה: לכל אירוע יש חוקים משלו, ודרכים שונות לעניין את קהל היעד. ועדיין, ברור כי קיים מכנה משותף לכל אירוע קידום מכירות, והוא הצורך שלו להיות דינמי ותוסס ככל האפשר. האורחים צריכים להתעניין במה שמתרחש סביבם, מאחר ודבר לא מבטיח שהם יישארו באירוע לכל אורכו. לכן, רבים בוחרים, ובצדק גמור, להוסיף מספר אטרקציות לאירועי קידום מכירות, בין אם הופעות, הרצאות או כל דבר אחר.
אז איך מתחילים?
ארגון אירוע קידום מכירות אינו דבר פשוט, והוא יצריך מאמצים לא מבוטלים. ההיבט המרכזי הראשון שנדרש להחליט עליו הוא, כמובן, הכספים שיוקדשו לארגון האירוע. קל מאד להיסחף עם אירועי קידום מכירות ולהשקיע הון תועפות על מנת ליצור אירוע שכולם ידברו עליו, אך חייבים לתת את הדעת על קביעת התקציב שמתאפשר להקדיש למשימה. אירוע קידום מכירות גרנדיוזי עלול להכניס את החברה לבור כלכלי עצום, שגם מכירות מרובות של אותו מוצר לא בהכרח יאפשרו לה לטפס ממנו.
המשימה נראית לכם מורכבת מדי? זה לא סוף העולם. קיימות בנמצא כיום חברות הפקה שיתכננו ויארגנו את אירוע קידום המכירות שלכם מ-א' ועד ת'. הדבר ייקר אמנם את עלות ההפקה, אך עשוי למנוע תקלות, מאמצים ואי נעימות רבה.