אתם מכירים את זה. ראיתם סרטונים מהסוג הזה ביוטיוב, סרטונים שהפכו כמעט תמיד לויראליים מאד: "סצנה" רגילה שבה פתאום המוני רקדנים נכנסו אל הפריים, באמצע היום, ופצחו בריקוד סוער. התרשמתם מהרמה הגבוהה של הביצועים, מהחוויה הויזואלית, מההומור ומהמוזיקה. הכוונה היא לאותם סרטוני פלאש מוב (בתרגום חופשי: "כנופיית בזק"), שכולם נתקלים בהם גם אם רבים לא יודעים איך לכנות אותם.
קווים לדמותם של ריקודי הפלש מוב
כפי שתיארנו בקצרה מעלה, בפלאש מוב אנחנו מתכוונים לקבוצות גדולות של אנשים שמופיעים בין רגע במקום מסוים, עושים פעולה שלא מצפים לה ונעלמים כאילו כל המחזה הזה לא התרחש. בדרך, הם "הרימו" את הנוכחים, משכו תשומת לב חיובית ועשו הרבה מאד שמח.
שילוב מקובל הוא בין אנשי מקצוע לבין "רקדנים" חובבים, כאשר התפקיד של אנשי המקצוע (כוריאוגרפים לרוב) הוא להכין את הריקוד, ללמד את התנועות ולהקפיד שהכול ייעשה על פי הספר ויהיה המרשים ביותר שיש.
פלאש מוב, אירועים ומה שביניהם
את הפלאש מוב ניתן להכניס לתוכנית של כל אירוע, וחשוב לא פחות – בכל אחד משלביו. בחתונה, למשל, יכול אחד מבני הזוג להפתיע את השני בריקוד שנראה ספונטני של האורחים, למשל לפני או אחרי הסלואו הראשון של בני הזוג כבעלי ואישה. ביום הולדת, בבר מצווה או בבת מצווה ניתן להפתיע את האורחים או אפילו את חתני השמחה: חשבו על ריקוד ברכה שנוחת על חוגג השמחה בהפתעה גמורה.
מודעות, שיווק ומה שביניהם
פלש מוב עשוי להיות רעיון מצוין גם באירועים עסקיים. אפשר לחשוב על "החבילה המלאה", של שיר הקשור לעסק, ריקוד הנוגע אליו וכמובן שגם לבוש תואם. בדרך זו העסק מצטייר כקליל וכצעיר, מה שנתפס באופן חיובי, ומקבל תשומת לב שתורמת לבניית המוניטין שלו.