קיימת כיום תמימות דעים על כך שהאוכל הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בהצלחתו של כל אירוע, אם לא החשוב מכולם. לכן, לא מפתיעה העובדה שרבים ממארגני האירועים משקיעים בבחירה זו מחשבה עצומה: הם בודקים את התפריטים של חברות הקייטרינג השונות, טועמים ומביאים דעה.
השלב הראשוני: בחירת הסגנון
עוד לפני שנכנסים לרזולוציה של תפריטים ספציפיים, נדרש להחליט אילו שירותי קייטרינג בכלל יכולים לקחת חלק באירוע. האבחנה הראשונה שצריך לעשות היא ביחס למספר האורחים באירוע. לא כל חברת קייטרינג מציעה את שירותיה באירועים גדולים במיוחד. לכן, חשוב לבדוק שהיא בכלל יכולה להציע את שירותיה מבחינת כוח האדם, ציוד ההכנה וכיוצא בזה.
מן העבר השני, עומדת אפשרות הבחירה בסגנון קייטרינג ספציפי. ניתן להחליט מראש אם להתבסס על קייטרינג בשרי, למשל, או לחילופין להעניק לאורחים אך ורק מנות מהמיטב של המטבח החלבי. באירועים אחרים, בעיקר אירועי קונספט, אפשר להחליט אך ורק על מאמרים ממטבח ספציפי אחד.
בחינת איכות חברת הקייטרינג
התפריטים של כל חברה עשויים להישמע מפוצצים על הנייר (או באתר האינטרנט שלה), אלא שכמו בכל תחום: יש חברות איכותיות יותר ופחות. מכאן נובעת בהכרח החשיבות של הבחירה בחברה המקצועית ביותר שניתן למצוא.
שלב הטעימות הבלתי נמנע
אוכל קשה מאד לתאר במילים, כשגם התמונות עלולות לחטוא למציאות: מראות שנראות נפלא בתמונה, לא בהכרח טעימות באותה מידה. זו הסיבה שלא ניתן לבחור חברת קייטרינג מבלי לטעום את המנות שלה הלכה למעשה.
על טעם ועל ריח אין מה להתווכח, ועדיין – המלצה ברורה היא שלא לעשות את הטעימות לבד. מרבית חברות הקייטרינג יאפשרו להזמין לשלב הטעימות מספר מצומצם של אנשים הקרובים למארגני האירוע, וחשוב למלא את המיכסה הזו. לא רק שחוות דעת נוספות יוכלו לכוון לעבר יתרונות או חסרונות אחרים של המנות, הן גם יתרמו שקט הנפשי של הטועמים. פשוט הרבה יותר לבחור מנת קייטרינג כאשר יודעים כי כל מי שאכל אותה התמוגג ממנה.